När ruset lagt sig bland kumlabys kvarter

Nu i helgen har jag åkt hem till morsan i Kumla. Det väcker en massa minnen. Brustna kärlekar, vänner som försvunnit m.m... Inspirationen till att skriva en låt har aldrig varit så stark som nu, därför har jag börjat lite... Lillebror på elgitarr!

Nu vandrar jag här igen, det var väldigt längesen
Sen jag såg parkerna här
Kvarteren är fortfarande kvar, vägen ger mig många svar
För det var här jag växte upp
Och stjärnorna på skyn, följer mina steg
När ruset lagt sig bland kumlabys kvarter

Jag lovar att träffa dig igen, jag saknar dig min vän
Sig att du har det bra nu
Sig att du lyser starkare än stjärnorna inatt, sig att tiden hinner ifatt
Jag åker aldrig vägen längs sjön
Men tänker jag för mycket, då kan fasaden rasa ner
När ruset lagt sig bland kumlabys kvarter



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0