Imorgon är det en annan dag

Jag grubblar och tänker lite ibland. Då kan det vara skönt att förmedla sina känslor i ord.

En röst i telefon, sen tog allting slut
Det bygger murar runtom oss, jag hittar inte ut
December är kallt, marken fryser till is
Skymningen är otroligt vacker, tillfälligtvis
Och jag undrar så som alla frågvisa mänskor, och jag känner mig så otroligt svag
Men i morgon då är det en annan dag

Alla stunder vi haft, alla vägar vi gått
Har fått mig att förstå livet inte alltid är grått
Men nu är jag tillbaks där en en gång redan har vart
Månen lyser inte längre, himmelen är svart
Och kommer jag klättra tillbaks till den plats, där jag en gång mådde så bra
För i morgon då är det en annan dag

Det var tomma ord, falska ytliga skratt
Tårar och ångest fyller min decembernatt
Jag tar långsamma kliv, på en krokig stig
Vad är det för hål, jag har fastnat i
Jag klandrar mig själv, jag bär på en skuld jag inte borde ha
Men imorgon då är det en annan dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback